2 Şubat 2014 Pazar

Un helvasi tarifi- Sıvı yağ ile un helvası nasıl yapılır?

Un helvası
sıvı yağlı un helvası
pratik un helvası



                                                          Un helvası nasıl yapılır?


Yıllardır un helvası yaparım. Ama genellikle katı yağ ile yada ikisi karışık yapılırdı. Ama bu tarif  sıvı yağ ile yapılıyor ve kavurması çok kolay oluyor. Deneyin göreceksiniz. Bu un helvası tarifini sevgili Berna'nın bloğunda görünce çok merak ettim  ve ilk fırsattada denedim. resimde gördüğünüz gibi renkleride çok güzel oldu değişik olsun diye kurabiye kalıplarıyla  şekil verdim. Ben tarifi denemek için su bardağı yerine çay bardağıyla denedim. Bizim aile üç kişi bize rahatlıkla yetti.



gelelim tarife

Malzemeler:
1,5 çay bardağı un
1/2 çay bardağı sıvı yağ
2 çay bardağı su (sütte kullanabilirsiniz)
1 çay bardağı toz şeker

Yapılışı:
Önce şeker ve suyu ısıtıp şekerin erimesini sağlayalım.
Sıvı yağımızı mümkünse teflon tencereye koyalım üzerine unumuzu ilave edelim kavurmaya başlayalım.
Unumuzun rengi sararıyor ve macun gibi oluyor.
Su ve şeker  karışımızı kavrulan unumuzun üzerine ekliyoruz ve devamlı karıştırarak  koyulaşmasını bekliyoruz.
Ocağın altını kapatıp 5 dk kadar dinlendiriyoruz Sonra ister kaşıkla isterseniz benim gibi kalıpla şekil verebilirsiniz.

Afiyet olsun

Un helvası nasıl yapılır?
Sıvı yağ ile un helvası
Su ile un helvası



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder