28 Şubat 2014 Cuma

Kiymali yaprak sarma tarifi - Etli yaprak sarma

Kıymalı yaprak sarma
Etli yaprak dolması
Asma yaprağı sarması
                                                       Kıymalı yaprak  sarması

Bu gün hava kapalı. Halbuki dün ne güzeldi ışıl ışıl bir güneş vardı. Biz gene komşularla attık kendimizi deniz kenarına. Yıllardır deniz olan yerlerde yaşamaya o kadar alıştmki ilerde Eskişehir'e taşınırsam ne yaparım bilmiyorum. İstanbul'daki güzel evimin deniz manzarası vardı. Yürüyerek yeşilköy sahile inebiliyordunuz. Yeşilköy sahili harikadır. Şimdide Marmaris'te yaşıyorum gene harika bir sahilimiz var. Aslında bak yazarken aklıma geldi bundan sonra sahilde fotoğraf çekip sizinle paylaşacağım. Sizlerde bloğuma girdiğinizde denizi kumsalı görerek içiniz açılır. Lafı çok uzattım. Gelelim tarife


Kim sevmezki yaprak sarmayı ama yapması biraz zor gelir bazılarımıza ama eğer yemek yapmayı seviyorsak hiç zor gelmez. Ben sadece yağrağa çok önem veririm yaprağınız güzelse sarmak çok kolay.

Daha önce
Zeytinyağlı yaprak sarması 
Girit kabağı dolması
Kabak dolması 
Kıymalı lahana sarmasını bloğa  eklemiştim

Malzemeler

300 gr kıyma
2 çay bardağı prinç
1 adet kuru soğan rendelenmiş
2 yemek kaşığı salça
tuz
karabiber
1 yemek kaşığı kadar sıvı yağ
yeteri kadar asma yaprağı

Benim yaprağım bizim bahçeden su koymadan sadece aralarına iri tuz serpilerek yapılıyor bu yüzden ben iç malzememe tuz eklemiyorum yaprağın tuzu yeterli oluyor.
Yapraklarımızı yıkıyoruz. Ben bir servis tabağına yaprağı seriyorum tabakta sarıyorum daha düzgün oluyor.


Afiyet olsun

Kıymalı yaprak sarma tarifi
Etli yaprak dolması tarifi
Asma yaprağı sarması tarifi


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder