8 Şubat 2014 Cumartesi

Portakal muhallebili sutlu tatlı tarifi

Sütlü tatlı tarifleri
Portakal soslu tatlı
Portakallı tatlı
Meyve soslu tatlılar

                                                   Portakal muhallebili sütlü tatlı nasıl yapılır?


Ne zamandır portakal muhallebili bu tatlıyı yapmak istiyordum.  Portakalın bol olduğu bu dönemde tam zamanı olduğunu düşündüm. Gerçekten nefis bir tatlı oldu ben böyle meyveli tatlıları pastalardada meyveli pastaları çok seviyorum. Ben daha önce bunu çikolata sosuyla yapmıştım. Oda nefisti. bence ikisinide deneyin derim.

İlk önce altına sütlü muhallebisini yapıyoruz

Malzemeler

1 litre süt
2 tatlı kaşığı kadar tereyağ
1 su bardağı un
1,5 su bardağı toz şeker
1 pk vanilya

Yapılışı:
Sütü, unu ve toz şekeri tencereye koyup çırpma teliyle sürekli karıştırarak pişiriyoruz. Pütürlü kalırsa blendırdan  geçirebilirsiniz. Koyulaşmaya başlayınca  tereyağını ilave ediyoruz. Ben tereyağını yanmasın diye sonra ilave ediyorum. Kıvamı iyice koyulaşınca ocağı kapatıyoruz ve vanilyayı ilave ediyoruz. Suyla ıslatılmış Dikdörtgen borcama döküyoruz. Tatlımızı soğumaya bırakıyoruz.

Ayrı bir tencerede potakallı muhallebimizi hazırlıyoruz

2 su bardağı portakal suyu
3 yemek kaşığı yığma buğday nişastası
12 yemek kaşığı toz şeker

Bu malzemelerin  hepsi sürekli karıştırarak muhallebi kıvamına gelinceye kadar pişirilir.

Borcama koyduğumuz sütlü muhallebimizin üzerine döküyoruz. Buzdolabında 4-5 saat dinlendirerek servis yapıyoruz.

Ben üstüne portakal dilimiyle sunum yaptım sizde farklı sunumlar deneyebilirsiniz

Afiyet olsun

Portakal soslu tatlı
Portakallı tatlı nasıl yapılır?
Meyve soslu tatlı

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder