5 Şubat 2014 Çarşamba

Barbunya Piyazi-Barbunya piyazi nasil yapilir?

Barbunya piyazı
barbunya piyazı nasıl yapılır?
barbunya salatası

 
                                                            Barbunya piyazı nasıl yapılır?


Bu barbunya piyazını bayramda görümcemde yemiştik ve çok beğenmiştik. Kurban bayramında etin yanında böyle salatalar çok güzel oluyor. Çok fazla et yememiş oluyorsunuz. Ben bir kaç seferdir yapıyorum  bizim evde çok severek tüketiliyor. Bakliyatlar çok faydalı olduğu için soframızda sık sık yer vermemiz gerekiyormuş her zaman yemek olarak değilde böyle salata türü olarakta kullanmak çok güzel oluyor. Daha önce nohuttanda salata denemiştim ilk fırsatta tekrar yapacağım. 


Gelelim bu barbunya piyazını nasıl yaptığımıza :

ben kuru barbunya kullanıyorum görümcem öyle yapmıştı.

Yarım kilo kuru barbunya aldım 2 ye böldüm iki sefer piyaz yaptım.

250 gr kuru barbunya (akşamdan ıslatılmış)
1 orta boy kuru soğan
yarım demet dereotu
limon suyu
zeytinyağ

Akşamdan ıslattığımız banbunyalarımızı düdüklüde 25 dk kadar haşlıyoruz. (yalnız düdüklüye göre bu süre değişebiliyor)
Kuru soğanımızı piyazlık dedikleri gibi ince ince doğruyoruz. Biraz elimizle ovarak katlarının birbirinden ayrılmasını sağlıyoruz. Dereoktlarınıda ince ince doğruyoruz. Biraz soğuttuğumuz barbunyamızı büyük bir kaseye alıp üzerine soğan ve dereotlarımızı ekliyoruz. Limon ve zeytinyağımızıda kendi ağız tadımıza göre ekliyoruz. karıştırıyoruz. Salata tabağına koyup servis yapıyoruz. Et yemeklerinin yanına çok yakışıyor 

Afiyet olsun.

barbunya piyazı tarifi
barbunya piyazı tarifleri
barbunya piyazı yapılışı
barbunya piyazı nasıl yapılır?

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder