28 Şubat 2014 Cuma

Revani tarifi - İrmikli revani

Revani tarifi
İrmikli Revani
Portakallı revani
                                                                  Revani tarifi

Geçen gün annem komşuda bir revani yediğini ve çok beğendiğini söyledi. Şerbetini çok güzel çekmiş üstleri kuru kalmamış dedi. Bende revaniyi biraz kalın seviyorum.şöyle 3 parmak kalınlığında olmalı ama tam istediğim gibi bir tarif bulamamıştım. Bir kere bizim burada Marmaris polis evi'nde böyle bir revani yemiştim ve bayılmıştım tarifini isteyememiştim. Bence bu sefer o revaniyi tutturdum.
Annemle konuştuktan sonra telefonu kapattım hemen malzemeleri çıkarttım. Hazırladım ve fırına verdim. Bence sizde hemen bu postu okuduktan sonra yapabilirsiniz.

Tariften önce size bir kaç tarifimi hatırlatmak istiyorum.

Haşhaşlı revani tarifim için burayı Tıklayınız

Cevizli irmkli revani tarifim için burayı Tıklayınız

Hindistan cevizli Tavuk göğsü tarifim için burayı Tıklayınız

Gelelim tarife

Malzemeler:

2 yumurta oda sıcaklığında
1 su bardağı toz şeker
1 su bardağı yoğurt oda sıcaklığında
1 su bardağı irmik
1 su bardağı un
1 pk kabartma tozu
1 pk vanilya
Portakal kabuğu rendesi
Borcamı yağlamak için sıvı yağ
Üstüne serpmek için Hindistan cevizi
Büyük boy kare borcam

Ben hiç mikser kullanmadım. Yumrta ve şekeri çırpma teliyle çırptım. Sırasıyla yoğurt, irmik, un, kabartma tozu,  vanilya ve portakal kabuğu rendesini ilave edip tahta kaşıkla karıştırdım. Yağlanmış borcama döküp 180 derece fırında pişirdim

Şerbeti:
3 su bardağı toz şeker
3,5 su bardağı su
Birkaç damla limon suyu
şerbet kaynatılacak

Tatlıda şerbette biraz soğuyunca şerbeti döktüm yaklaşık yarım saatte bütün şerbeti çekti.

Afiyet olsun


Revani tarifi
İrmikli Revani
Portakallı revani





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder