14 Şubat 2014 Cuma

Kuzu Etli Enginar

Etli enginar
Kuzu etli enginar
etli enginar dolması
                                                Kuzu etli enginar nasıl yapılır?

Resimde de gördüğünüz gibi dumanı üstünde nefis kuzu etli enginar dolması yaptım. Enginar süper bir şey ama bizim evde ben hariç kimse yemez sadece kendim için alıp pişiriyorum. Bazen garnitürle zeytinyağlı salatasını bazende tavuk etiyle  yapıyorum. Bu sefer etin hatırına belki yemek isterler diye kuzu etiyle yaptım. Bence harika oldu.

Enginar çok faydalı bir bitki faydaları saymakla bitmiyor  

 Enginar karaciğer için çok faydalıdır; karaciğeri korur ve karaciğer hastalıklarının daha çabuk iyileşmesini sağlar. Karaciğer, böbrek ve bağırsakların düzenli çalışmasına yardımcı olur ve böbrek kumlarını döker. Sindirimi kolaylaştırır. İdrar söktürücüdür. Kandaki şeker oranını ayarlar, kolesterolü düşürür. Vücuda dinçlik verir. Bedeni ve zihinsel yorgunluğu giderir. Meme, rahim ağzı ve prostat kanserini önlemeye yardımcı olur. Enginar kalbi ve damar sağlığını korumakta da etkilidir. Hücrelerin yıpranmasını engelleyerek yaşlanmanın etkilerini azaltır. Sarılıkta faydalıdır. Romatizma şikâyetlerini azaltır. İshali keser. Ter kokusunu giderir. Ateş düşürücü ve iştah açıcıdır.

Gelelim tarife

Ben elimde ki enginarlara yetecek kadar kuzu eti kullandım.  Bir tavaya  1 adet kuru soğanı küp küp doğradım 1 yemek kaşığı sıvı yağda kavurmaya başladım. Soğanlarım biraz kavrulunca kuzu etlerimi ekledim ve renkleri değişene kadar kavurmaya devam ettim. Malzememle oratılı olacak şekilde biber ve domatesleri küçük doğradım etimin üzerine ilave edip kavurdum. Ocağı kapatmadan bir miktarda kekik ilave ettim.  Karnıyarık tencereme ayıklanmış enginarlarımı dizdim ve üzerlerine kavrulmuş kuzu etli karışımımı  bölüştürdüm. Tencereye enginarların hizasına gelecek şekilde sıcak su ekledim ve kısık ateşte pişirdim. Sıcak sıcak servis yaptım.

Afiyet olsun.

Kuzu etli enginar nasıl yapılır?
Enginar dolması
Enginar tarifi

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder