10 Şubat 2014 Pazartesi

Etsiz Cig Kofte

                                                          Etsiz ciğ köfte nasıl yapılır?

Ben tam bir çiğ köfte düşkünüyüm. Eskiden etli çiğ köfte yerdik. Yıllar önce bir marketten aldığımız  çiğ köfteden zehirlendim. Bu yüzden artık dışarıda yapılan etli çiğ köftelerden hiç almam ama etsiz çiğ köftelerden alıyordum. Taki bu tarifi görene dek. İlk gördüğüm zaman karar verdim denemeye harika bir çiğ köfte oldu. Artık içinde ne olduğunu bildiğimiz çiğ köftelerimizi kendimiz yapıyoruz ve bayılarak yiyoruz.




 Bu tarifi geçenlerde Facebook'ta bir Sevinç Mutfakta adlı sayfada gördüm. Bir iki değişiklik yaparak tarifi uyguladım.
Malzemelr:
1,5 su bardağı köftelik bulgur (çok az bir sıcak suyla ıslatılacak kısır gibi değil)
2 adet kuru soğan (rendenin en ince kısmıyla rendelenecek suyu süzülecek)
4 yemek kaşığı salça (benim salçam domates biber karışık sizde karışık kullanın)
tuz, karabiber, kimyon ve pulbiber
Limon suyu
2-3 yemek kaşığı zeytinyağ
maydanoz

Yapılışı:
Maydanoz hariç bütün malzemeleri bulgurların diriliği gidene kadar kadar 25 -30 dk kadar yoğuruyoruz. Maydanozlarımızıda ekleyip biraz daha yoğuruyoruz. Çiğ köfte şekli vererek marulla servis yaptık. Afiyetle yedik.

Bu ara ne zaman canımız istese hemen yapıyoruz

Afiyet olsun

Etsiz çiğ köfte
Evde etsiz çiğ köfte nasıl yapılır?
Çiğ köfte nasıl yapılır?


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder