15 Şubat 2014 Cumartesi

Tarcinli cevizli kek tarifi- kahve keki

Tarçınlı cevizli kek
Kahve keki
tarçınlı kek
                                                     Tarçınlı cevizli kek nası yapılır?

Senelerdir o kadar kek çeşidi denedim ki kim bilir kaç  çeşit olmuştur. Genellikle tarçını havuçlu kekime koyardım. Cevizli kekler yapardım ama bu sefer hem ceviz hem tarçın kullandım. Gerçekten kahvenin yanında yenebilecek nefis bir kek oldu. Bu ara  Home tv'de  çeşit çeşit kahve keki yapıyorlar. Bende önümüzdeki günlerde daha değişik kekleri deneyeceğim. Geçen yaz pikniğe giderken  cocostar kekte yapmıştım ama resim çekmeği unutmuşum. Bir ara tekrar yaparım.

Daha önceki kek tariflerimi görmüş müydünüz?
Haşhaşlı tahinli kek için tıklayınız
Zebra kek tarifim için tıklayınız..
Islak kek tarifim için tıklayınız..

Gelelim tarife

Malzemeler


  • 3 yumurta
  • 1,5 su bardağı toz şeker
  • 1,5 su bardağı süt
  • 1 bardaktan 1 parmak eksik sıvı yağ
  • 1 çay bardağı kadar kıyılmış ceviz
  • 1 tatlı kaşığı tarçın
  • 3 su bardağı un (ben Sinangil Sade kek unu kullandım bu yüzden kabartma tozu kullanmadım Siz normal un kullanırsanız kabartma tozu eklemeyi unutmayın.
Yapılışı:
Yumurta ve toz şekeri mikser kabımıza koyup köpük köpük olana kadar çırpıyoruz. Sırasıyla süt, sıvı yağ, ceviz, tarçın ve unumuzu ekliyoruz. Unu ilave ettikten sonra çok fazla karıştırmıyoruz. Ben sıvı yağ ile yağladığım kek kalıbımda pişirdim. 170 derece fırında yaklaşık 45 dk pişirdim.
Ben bu keki komşuma götürdüm ve kahveyle beraber yedik.

Tarçınlı cevizli  kek
tarçınlı kek
kahve keki






Hiç yorum yok:

Yorum Gönder