13 Mart 2014 Perşembe

Zeytinyagli taze bakla tarifi - Dereotlu zeytinyagli taze bakla

zeytinyağlı taze bakla nasıl yapılır
zeytinyağlı taze bakla yapılışı
taze bakla yemekleri

Benim çocukluğumda bizim evde sebze yemekleri pek sevilmezdi buda biraz babamdan kaynaklanıyor sanırım. Babam sebze yemekleri mecbur kalmadıkça pek yemez bu yüzdende bizim evde fazla sebze pişmezdi. Bende bu taze baklayı sanırım arkadaşım Derya'da bir iftar davetinde yemiştim ve çok beğenmiştim  Ondan beri hersene  en az bir kere pişiririm. 
Evlendikten sonra yeme kültürüm bayağı değişti mutfağıma sebzeler girdi yalnız daha otlar konusunda acemiyim. Memleketimin Eskişehir ve tatar olmam sebebiyle otlara çok uzağız. Otları hiç tanımıyorum burada pazarda değişik otları görüyorum fakat denemeye cesaret edemiyorum. Mesela bir televizyon programında gördüğüm Şevketi Bostan diye bir yeşillik var burada daha bulamadım ama tadını çok merak ediyorum. Aslında böyle yiyecekleri hazır yiyebilecek bir restaurant bulsam en azından tadı konusunda bir fikrim olur tadını bilmediğiniz bir şeyi pişirmek biraz zor oluyor.
Çok uzattım hemen tarife geçiyorum 

Yarım kg taze bakla
1 büyük kuru soğan küp küp doğranmış
tuz
2 y k zeytinyağ
biraz su
un

Baklalarımızı ayıklıyoruz yıkadıktan sonra 1 y k un eklenmiş suda bekletiyoruz. Diğer tarafta düdüklü tenceremizde  zeytinyağında doğranmış kuru soğanları biraz çeviriyoruz. Suyun içinden süzüp aldığımız baklalarımızı, tuzunu ve dibinde görünecek kadar su koyup kapağını kapatıp önce orta büyüklükteki ocağımızda buhar çıkarmaya başlayınca mandalını kapatıp aynı ocağın altını kısarak 10 dk pişiriyoruz.. Oda sıcaklığına gelince kıyılmış dereotuyla servis yapıyoruz

Afiyet olsun

zeytinyağlı taze bakla nasıl yapılır
zeytinyağlı taze bakla yapılışı
taze bakla yemekleri

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder