12 Mart 2014 Çarşamba

Kuzu tandir tadinda kuzu eti tarifi - Lokum gibi yumuşacik et nasil pisirilir

Kuzu tandır tarifi
Tandır tadında et
kuzu tandır tarifi
kebablar nasıl yapılır
kuzu tandır evde nasıl yapılır

Bizim evde et yemeklere konulmaz sadece yanına pilav yaparım. Yemeklerin içinde eti pek tercih etmiyoruz. Genellikle etleri düdüklü tencerede pişiriyorum. Kurban bayramlarındada kavurmalarımı düdklüde yapıyorum. Lokum gibi yumuşacık pişiyor. Et güzel pişmezse lif lif oluyor bir türlü yutamıyorsunuz. Ama düdüklüde yeterli sürede pişirirseniz harika olur. Bu kuzu kol etinide düdüklüde pişirdim.
Kuzu kol
Tuz
1 çay bardağı su

Etimizi büyük boy düdüklüüze koyuyoruz  tuzunu ve suyunu koyup kapağını kapatıyoruz. Orta büyüklükteki ocağımıza koyuyoruz. Düdüklüden hızlı buhar çıkmaya başlayınca mandalı kapatıp düdüklümüzü ocağımızın en küçük gözüne alıyoruz. Kısık ayarda 1,5 saat pişiriyoruz. Etimiz eklediğmiz suyun buharıyla  tamamen pişmiş oluyor. 
Arzu ederseniz fırına verip biraz kızartabilirsiniz ama ben kurutmaya gerek duymuyorum bu yüzden fırına koymuyorum.

Afiyet olsun.


Kuzu tandır tarifi
Tandır tadında et
kuzu tandır tarifi
kebablar nasıl yapılır
kuzu tandır evde nasıl yapılır

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder