17 Mart 2014 Pazartesi

Pastirmali pacanga boregi tarifi - Firinda pacanga boregi

Paçanga böreği yapılışı
Fırında paçanga böreği
Pastırmalı paçanga böreği

Pastırma !
Benim en sevdiğim şarküteri ürünü pastırmadır. Bildiğim kadarıyla en zararsızıda o. Yalnız her pastırmayı sevmiyorum mesela elde kesilmiş pastırmayı sevmiyorum bana sert geliyor. Pastırmayı kahvaltıda biraz sıvı yağ ile tavada bir çevirip alacaksınız sonra ekmeği bana bana yiyeceksiniz. Bazıları pastırmanın çemenini sevmez ama aslında pastırmanın en güzel yeri çemenli kısmıdır. Kardeşimde onlardan biriydi. Pastırmanın çemenlerini yemezdi ben ona çemenlerini ayırıp verirdim ama şimdi oda kıymetini anladı yiyor. Pastırma Kayseri ile özdeşleşmiş ama Ben memleketimin (Eskişehir)pastırması başkadır. Eskişehir'de yılların şarküteri dükkanı Özgül Gıda'dan aldığınız pastırmaları dayanamazsınız çiğ çiğ ağzınıza atarsınız. Ah ah pastırmayı anlatırken bile coşuyorum burdan anlayın ne kadar çok sevdiğimi.

Paçanga böreği genellikle kızartılır. Ama bizim evdekilerin sağlıklı beslenmeye dikkat ettiklerini bildiğim için fırında yaptım. Ama siz isterseniz az yağda kızartabilirsiniz.
Tarife geçmeden önce birkaç tarifimi hatırlatmak istiyorum.

Evde kıymalı pide tarifimi  
Zeytinyağlı kereviz tarifimi
Pratik lahana salatası tarifimi  görmüşmüydünüz....

Börek için gerekli malzemelerimiz

3 adet yufka
250-300 gr kadar pastırma
3 adet domates
2 yeşil biber
2 kırmızı biber (olmayabilir)
12 dilim kaşar peyniri
Yumurta sarısı
Bir miktar sıvı yağ

Yufkaları 4 e bölüyoruz. Bir çeyrek yufkamızı alıp bir dilim kaşar üzerine küçük küçük doğranmış biberlerimizi ardından pastırmamızı en üstede domates dilimlerini yerleştiriyoruz. 1 tatlı kaşığı sıvı yağ gezdirip kalın sigara böreği şeklinde sarıyoruz. Yağlanmış tepsimize dizip üzerlerine yumurta sarısı sürüp  180 derece fırında kızarıncaya kadar pişiriyoruz.
Sıcak sıcak servis yapıyoruz. Ben böreklerimin fotoğraflarını çekerken bekleyenler sabırsızlanıyordu çünkü kaşar soğuyunca güzel olmuyor.

Afiyet olsun.


Paçanga böreği yapılışı
Fırında paçanga böreği
Pastırmalı paçanga böreği

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder