4 Mart 2014 Salı

İslim kebabi tarifi - Patlican - kofteli islim kebabi

kürdan kebabı
köfteli islim kebabı
islim kebabı nasıl yapılır
etli islim kebabı

Patlıcanla yapılan bütün yemeklere bayılırım. Genelikle de hepsini yaparım. Ama bir yemek davetiniz varsa islim kebabı sofranıza çok yakışır. Sunumuyla lezzetiyle harika bir yemektir. Bugüne kadar patlıcanla yapılan bir çok tarif ekledim ama geçen gün İslim kebabını eklemediğimi farkettim İlk fırsatta yapıp fotoğrafını çektim. 
Tarife geçmeden önce eski tarifleri kısaca hatırlatmak istiyorum.


Bu yemek için en önemlisi uzun ve düzgün patlıcan seçmeniz gerek.Ben bir patlıcandan 2 adet islim kebabı yapıyorum. Kişi sayısına göre ayarlayabilirsiniz. İçine kıyma, kuru soğan, biraz ekmek içi, tuz ve karabiber koyarak köfte yapıyorum. Patlıcanları uzunlamasına 4 'e kesiyoruz. kızgın yağda arkalı önlü kızartıyoruz. Ben köfteleri kızartmıyorum çünkü fırında köfteler çok kolay pişiyor. Patlıcanları + şeklinde yerleştirip ortasına köftemizi koyup bir dilim domates ve bir parça biber koyup kürdanla tutturuyoruz.Tepsimize dizip salçalı su yapıp fırında pişiriyoruz 

Afiyet olsun.

kürdan kebabı
köfteli islim kebabı
islim kebabı nasıl yapılır
etli islim kebabı

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder