19 Mart 2014 Çarşamba

Ayva tatlisi tarifi

Ayva tatlısı tarifi
Ayva tatlısı nasıl yapılır?
Kaymaklı ayva talısı


Ayva mevsimi geçmeden son tatlılarımızıda yapalım. Ben ayva tatlısı yapardım ama benim gurme oğlum yemezdi. Büyüdükçe yeme şekilleri değişiyor sanırım. Senelerdir yediremediğim patlıcanı arkadaşının annesi yoğurtlu patlıcan kızartmasını önüne koyunca itiraz  edemeyip yemiş şimdi çok seviyor. Bu senede pazardan bir hafta kabak bir hafta ayva aldırdı. Bu çocuklar bizi her zaman şaşırtıyorlar.
 Ben yıllardır yaptığım avya tatlısı tarifimden farklı bir tarif denedim. Arkadaşım Mine'nin bloğunda gördüğüm tarifi denedim. Bloğumda her şekli olsun istedim. Düdüklü tencerede yapılan bir tarifim daha var ama onu denemek kısmet olmadı.

Ama ilk önce aniden gelen misafirleriniz için size çok güzel bir börek önereceğim
Patates Böreği mutlaka deneyin. Eminim pişman olmayacaksınız.

Şimdi tarife geçeyim
Malzemeler
6 adet ayva
2 su bardağı toz şeker
2 su bardağı su
1 pk krem şantı

Yapılışı:
Birebir hazırladığımız su ve şekerle bir şerbet hazırlıyoruz. Ayvaların kabuklarını soyup ikiye kesip çekirdeklerini çıkarıyoruz. Kayanamakta olan şerbetimize ayvaları ilave edip ayvalar yumuşayıncaya kadar pişiriyoruz. Ben pişen ayvalrarı birazda fırında pişirdim. Soğuduktan sonra üzerlerini krem şantiyle süsleyip servis yaptım.

Afiyet olsun.


Ayva tatlısı tarifi
Ayva tatlısı nasıl yapılır?
Kaymaklı ayva talısı


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder