11 Mart 2014 Salı

Mor lahana salatasi tarifi - Kirmizi lahana salatası

Mor lahana salata tarifi
Pembe lahana salata

Eminim sizde benim gibi bu salatayı kebapçılarda gördüğünüz gibi pembe yapmak için çaba harcamışsınızdır. Ben kebapların yada lahmacunların yanında getirilen bu salataya bayılırdım ama bir türlü bu rengi tutturamazdım. Bir sürü şey denemiştim mesela sirke, limon tuzu, limon suyu ama bir türlü olmuyordu. Ama bununda her yemeğin olduğu gibi bir püf noktası varmış.

Eşimin iş yerindeki aşçının bu salatayı yaptığını görünce hemen tarif istedim. Dün geceden beri fikrini yazan arkadaşlara teşekkür ederim.
Tarife geçmeden önce
Daha önceki tariflerimi hatırlatmak istiyorum.

Tavuk suyu çorbamı 
Patlıcan musakka tarifimi
Portakal muhallebili sütlü tatlı tarifimi görmüşmüydünüz.

Mor lahanaları ince ince kıyıp bir kapaklı borcama koyuyoruz üzerine miktarına göre biraz limon tuzu, biraz sirke, biraz tuz ve en önemlisi yıllarca bu malzemelerle yaptığım ama istediğim rengi tutturamadığım salataya toz şeker ekliyoruz. Elimizle biraz karıştırıyoruz. kapağı kapatıp buzdolabında bekletiyoruz. Çok güzel bir rengi olan kebapçılarda yediğimiz salatamız hazır oluyor. Ben kırmızı lahanayı alıp hepsini kıyıyorum karıştırıp dolapta bekletiyorum istediğim zaman çıkarıp yiyoruz.

Not: Lahana miktarına göre ölçüler değişeceği için ölçü vermiyorum.Bu sizin göz kararınıza kalmış

Afiyet olsun


Mor lahana salatası tarifi
Kırmızı lahana salatası
Pembe lahana salata tarifi

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder